PENGARUH IKLAN LAYANAN MASYARAKAT HEMAT LISTRIK PT. PLN TERHADAP SIKAP MASYARAKAT DALAM PENGGUNAAN LITRIK DI KELURAHAN WATTANG KECAMATAN POLEWALI
Abstract
This study aims to determine the effect of electricity saving public service advertisements on community attitudes in the Wattang Subdistrict, Polewali District. This type of research uses a quantitative paradigm with a descriptive approach. The results showed that PT. PLN influences the attitude of the community in the use of electricity in the District of Wattang Polewali District influences the attitude of the community. This is based on the number of responses obtained from 100 respondents. It is also known that the three elements of attitude namely cognitive, affective, and conative have an influence on community attitudes in Wattang Sub-District, Polewali District.
Full Text:
PDFReferences
Arikunto, Suharsimi. 2003. Prosedur Penelitian, Suatu Praktek. Jakarta: BinaAksara.
Bulaeng, Andi. 2004. Metode Penelitian Komunikasi Kontemporer. Yogyakarta: Andi
Bungin, Burhan. 2003. Metodologi Penelitian Kualitatif Aktualisasi Metodologis
_______. 2005. Analisa Data Penelitian Kualitatif. Jakarta: Rajawali Pers.
Cangara, Hafied. 2005. Pengantarilmu Komunikasi. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada.
Djuarsa, Sasa. 2005. Teori Komunikasi. Jakarta: Unversitas Terbuka.
Effendy, OnongUchjana. 2003. Ilmu, Teoridan Filsafat Komunikasi. Bandung: PT Citra Aditya Bakti.
_______. 2006. Ilmu Komunikasi: Teoridan Praktek. Bandung: PT Remaja Rosda Karya.
Iskandar. 2009. Metode Penelitian Pendidikan Dan Sosial. Jakarta: Gaung Persada Press.
Jurusan Ilmu Komunikasi. 2005. Pedoman Penyusunan Skripsi. Makassar: Hasanuddin University Press.
Mulyana, Deddy. 2005. Ilmu Komunikasi Suatu Pengantar. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.
Naim, Ngainun. 2011. Dasar-dasar Komunikasi Pendidikan. Jogjakarta: Ar-Ruzzmedia.
Nawawi, Hadari. 2000. Metode PenelitianKomunikasi. Bandung: PT. RemajaRosdakarya.
_______. 2001. Metode Penelitian Bidang Sosial. Yogyakarta: Gajah Mada University Press.
Rahkmat. Jalaluddin. 1998. Teori Komunikasi Massa. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.
_______.2004. Teori Komunikasi Massa. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.
Roger. M. 1995. Pengantar Komunikasi. Yogyakarta: GaungPersada Press
Sastropoetro, Santoso, 1990. Komunikasi Sosial. Bandung: PT. RemajaRosdakarya.
Singarimbun, Masridan Sofian Efendi. 1995. Metode Penelitian Survei. Jakarta: PT. Pustaka LP3ES Indonesia.
Sumarwan, U. 2002. Perilaku Konsumen, Teori dan Penerapannya Dalam Pemasaran. 1 Edition. Bogor: PT. Ghalia Indonesia.
_______. 2004. Perilaku Konsumen, Teori dan Penerapannya dalam Pemasaran. 2 Edition. Bogor: PT. Ghalia Indonesia.
Widjaja, H.A.W. 1986. Ilmu Komunikasi Pengantar Studi. Jakarta: PT. Rineka Cipta.
_______. 2000. Ilmu Komunikasi Pengantar Studi. Jakarta: PT. Rineka Cipta.
DOI: http://dx.doi.org/10.35329/mitzal.v3i2.419
Article Metrics
Abstract views : 339 times | PDF - 1238 timesRefbacks
- There are currently no refbacks.
Alamat Penyunting & Distribusi:
MITZAL (Demokrasi, Komunikasi dan Budaya) : Jurnal Ilmu Pemerintahan dan Ilmu Komunikasi
Gedung Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Pemerintahan Universitas Al Asyariah Mandar
Telp./Fax (0428) 21038
Email: mitzaljurnalunasman@gmail.com
Website: https://journal.lppm-unasman.ac.id/index.php/mitzal
View Journal | Current Issue | Register
Penerbit:
Lembaga Penelitian dan Pengabdian Masyarakat Universitas Al Asyariah Mandar
Indexed by:
Member of:
MITZAL (Demokrasi, Komunikasi dan Budaya) : Jurnal Ilmu Pemerintahan dan Ilmu Komunikasi is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.