PENINGKATAN KEMAMPUAN MENULIS PUISI MELALUI MEDIA LAGU PADA SISWA KELAS X SMK MEGA LINK MAJENE
Abstract
Keywords
References
Aeni, N., Khang, A., Al Yakin, A., Yunus, M., & Cardoso, L. (2024). Revolutionized Teaching by Incorporating Artificial Intelligence Chatbot for Higher Education Ecosystem. In AI-Centric Modeling and Analytics (pp. 43-76). CRC Press.
Al Yakin, A. M., Obaid, A. J., Abdul, L., Warsah, I., Muthmainnah, M., & Elngar, A. A. (2024). Harnessing the Power of ChatGPT to Explore Student Metacognitive Skills in Learning Sociology Education. In Advanced Applications of Generative AI and Natural Language Processing Models (pp. 405-423). IGI Global.
Apriani, E., Muthmainnah, M., Wijayanti, E., Kons, B. A., & Al Yakin, A. (2024). 19 Accelerating Student's. AI-Oriented Competency Framework for Talent Management in the Digital Economy: Models, Technologies, Applications, and Implementation, 305.
Bakri, Marlina, and Yusni Yusni, Pemamfaatan Youtube Sebagai Media Pembelajaran Menulis Puisi. Silampari Bisa:Jurnal Penelitian Pendidikan Bahasa Indonesia, Daerah, Dan Asing 4.1(2021): 39-46
Dito, R. A., & Pujiastuti, N. (2021). Integrasi Teknologi Informasi dan Komunikasi dalam Pembelajaran untuk Meningkatkan Kualitas Pembelajaran di Era Revolusi Industri 4.0. Jurnal Pendidikan Islam WALI, 13(1), 71-87.
Erlista, Auntiya. “Peningkatan Keterampilan Menulis Puisi Menggunakan Metode Sugesti dan Imajinasi dengan Media Vidioklip lagu”. Jurnal Pendidikan Bahasa dan Satra Indonesia 7, no. 1 (2018); 7-13.
Handayani, N. P. R., & Abadi, I. G. S. 2020. Pengaruh Model Pembelajaran Langsung Berbantuan Media Gambar Terhadap Kompetensi Pengetahuan Matematika Siswa Kelas IV SD. Mimbar Ilmu, 25(1), 120-131.
Hidayatullah, M.R., Mar’aturahmi. D. O. (2018). Pengaruh Media Lagu Terhadap keteramilan Menulis Puisi Bebas Pada Proses Pembelajaran JUPE: Jurnal Pendidikan Mandala, 3(3).
Inderawati, R., Apriani, E., Jaya, H. P., Saputri, K., Wijayanti, E., & Muthmainnah, M. (2024). Promoting Students' Writing by Using Essay Writing GPT: A Mix Method. In Advanced Applications of Generative AI and Natural Language Processing Models (pp. 249-264). IGI Global.
Julaeha, I., Kurniawati, D., & Khoirunnisa, A. (2021). Pengembangan Kurikulum Berbasis Kompetensi Abad 21 untuk Meningkatkan
LMS Moodle untuk Meningkatkan Motivasi dan Hasil Belajar Siswa pada Mata Pelajaran Kimia di SMK Negeri 1 Sidoarjo. Jurnal Teknologi Pendidikan, 21(1), 1-10.
Muthmainnah, M., Cardoso, L., Alsbbagh, Y. A. M. R., Al Yakin, A., & Apriani, E. (2024, June). Advancing Sustainable Learning by Boosting Student Self-regulated Learning and Feedback Through AI-Driven Personalized in EFL Education. In International Conference on Explainable Artificial Intelligence in the Digital Sustainability (pp. 36-54). Cham: Springer Nature Switzerland.
Muthmainnah, M., Darmawati, B., Khang, A., Al Yakin, A., Obaid, A. J., & Elngar, A. A. Shaping Artificial Intelligence-Perceived Hybrid Learning Environment at University Toward the Global Talent Development Strategy. In AI-Oriented Competency Framework for Talent Management in the Digital Economy (pp. 219-243). CRC Press.
DOI: http://dx.doi.org/10.35329/jp.v6i2.5746
Article Metrics
Abstract views : 20 times |Refbacks
- There are currently no refbacks.
Alamat Penyunting & Distribusi:
JOURNAL PEQGURUANG: Conference Series
E-ISSN: 2686-3472
Gedung Biro AKSI. Lt 2. Ruang Lembaga Penelitian dan Pengabdian Masyarakat Universitas Al Asyariah Mandar
Telp./Fax (0428) 21038
Email: peqguruang@gmail.com
Website: https://journal.lppm-unasman.ac.id/index.php/peqguruan/index
Penerbit:
Lembaga Penelitian dan Pengabdian Masyarakat Universitas Al Asyariah Mandar
Indexed by:
Member of:
JOURNAL PEQGURUANG: Conference Series is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.