STRATEGI PROMOSI WISATA PADA DINAS PARIWISATA KABUPATEN MAMASA

Idastin Idastin, Muhammad Abid

Abstract


This study aims to determine the tourism promotion strategy at the Mamasa Regency Tourism Office. This research use desciptive qualitative approach. Data collection techniques obtained from observation, interviews and documentation. The results of his research show that the seven main strategies carried out by the Mamasa Regency Tourism Office have been implemented but all of them have not run optimally so the desired results have not been achieved according to the target. This is due to inhibiting factors, namely insufficient facilities and infrastructure; human resources are still lacking; lack of regulations and a strong legal basis to regulate Mamasa tourism; and forms of overlapping management between government, foundations or families and the private sector.

Keywords


Strategi; Promosi; Wisata

Full Text:

PDF

References


Swastha, Basu & Irawan. 1983. Manajemen Pemasaran Modern. Mamasa : Liberty.

Himna, Edwin Ismedi. 2013. Daya Tarik Wisatawan. Kedaulatan Rakyat (19 Januari 2013).

Garjito, Gunaning. 2005. Strategi Promosi Wisata Pada Dinas Pariwisata dan Kebudayaan Kabupaten Gunung Kidul. Skripsi. FIS-UNY.

Karyono, Hari. 1997. Kepariwisataan. Jakarta: PT. Remaja Rosdakarya.

Rachmawati, Indria Desy. 2005. Strategi Publik Relations Dinas Pariwisata dan Kebudayaan Kabupaten Mamasa. Skripsi. FIS-UNY

Gitosudarmo, Indriyo. 2008. Manajemen Pariwisata. Mamasa : BPFE.

Kesrul. 2003. Penyelenggaraan Operasi Perjalanan Wisata. Jakarta : Garasindo.

Moleong, Lexi J. 2002. Metode penelitian Kualitatif. Bandung: Remaja Rosdakarya.

Miles M. B. dan Huberman, A. M. 1992. Analisis Data Kualitatif. Penerjemah: Tjetjep Rohendi Rohini. Jakarta : Universitas Indonesia.

Desky, M. A. 1991. Manajemen Perjalanan Wisata. Mamasa : Adicita Karya Nusa.

Yoeti. Oka A. 1996. Pengantar Ilmu Pariwisata. Bandung : Angkasa.

Effendy, Onong Uchjana. 1992. Hubungan Masyarakat Suatu Studi Komunikologis. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.

Kotler, Philip. 2001. Prinsip-prinsip Pemasaran. Jakarta: Erlangga

Nyoman S, Pendit. 2002. Ilmu Pariwisata Sebuah Pengantar Perdana. Jakarta: Pradnya Paramita.

Lupiyoadi, Rambat. 2006. Manajemen Pemasaran Jasa. Jakarta: Salemba empat.

Wahab, Salah. 2003. Manajemen Kepariwisataan. Jakarta: Pradnya Paranita.




DOI: http://dx.doi.org/10.35329/mitzal.v5i1.1839

Article Metrics

Abstract views : 474 times | PDF - 558 times

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Alamat Penyunting & Distribusi:

MITZAL (Demokrasi, Komunikasi dan Budaya) : Jurnal Ilmu Pemerintahan dan Ilmu Komunikasi
Gedung Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Pemerintahan  Universitas Al Asyariah Mandar
Telp./Fax (0428) 21038

Email: mitzaljurnalunasman@gmail.com

Website: https://journal.lppm-unasman.ac.id/index.php/mitzal

View Journal | Current Issue | Register

Penerbit:
Lembaga Penelitian dan Pengabdian Masyarakat Universitas Al Asyariah Mandar


Indexed by:

      

Member of:

 

Creative Commons License
MITZAL (Demokrasi, Komunikasi dan Budaya) : Jurnal Ilmu Pemerintahan dan Ilmu Komunikasi is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

StatCounter - Free Web Tracker and Counter

POSKOBET POSKOBET POSTOTO787 POSTOTO787 EMAS787 EMAS787 SUNDA787 SUNDA787/ ASIABET777 ASIABET777

situs toto